Ennusteiden mukaan Levillä näkyy kohta revontulia. Suuntaa siis katseesi ylös! Ennusteen tarjoaa Sunsää.

Revontulia taivaalla

Ennusteiden mukaan Levillä näkyy kohta revontulia. Suuntaa siis katseesi ylös!
Ennusteen tarjoaa Sunsää.

Levin Matkailu Oy noudattaa välittämiensä majoituskohteiden tilaamisessa, varaamisessa ja tilattujen palvelujen peruuttamisessa seuraavia ehtoja. Nämä ehdot tulevat kumpaakin osapuolta (osapuolina Levin Matkailu Oy ja asiakas = varaaja) sitoviksi asiakkaan tehtyä majoitusvarauksen Levin Matkailu Oy.n kautta. Varaajan tulee olla täysivaltainen.

VARAAMINEN JA MAKSU

Varauksen tehtyään asiakas saa laskun ja kohdekuvauksen, jossa on kulkuohje majoituskohteeseen sekä avainyhteystiedot. Palvelumaksu on 16€, ryhmät 30€ ja ulkomaille 32€. Internet-palvelumaksu on 16€. Ennakkolasku on 30% majoitushinnasta ja loppulasku erääntyy kuusi viikkoa ennen vuokrausajan alkua. Mikäli yksittäisen majoituskohteen hinta on 3000 € tai enemmän, tai vuokrausajan kesto neljä viikkoa tai pidempi, ennakkolasku on 50% majoitushinnasta.
Mikäli varaus tehdään alle kahdeksan viikkoa ennen vuokrausajan alkamista, varauksesta muodostuu vain loppulasku, joka erääntyy tapauskohtaisesti 1-7vrk sisällä varauksen teosta. Maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

ASIAKKAAN ITSE TEKEMÄT ONLINE-VARAUKSET

Asiakkaan varatessa majoituksen itse levi.fi Matkakaupan online-palvelusta, asiakas hyväksyy nämä varausehdot ja vastaa siitä, että hän on tutustunut varausta tehdessään myös varauksen tekoon liittyvään ohjeistukseen. Näissä varauksissa varausjärjestelmä lähettää heti automaattisesti vahvistuksen varauksesta, ajo-ohjeet ja avainyhteystiedot asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.
Online-varaukset maksetaan joko luottokortilla, pankkipalvelun kautta tai luotollisella Levi-erämaksulla. Asiakas voi valita maksutavoista seuraavat:
• Maksaa heti ennakkolaskun + palvelumaksun ja huolehtii sähköpostiin tulleen loppulaskun maksusta eräpäivään mennessä.
• Maksaa koko summan heti. Mikäli vuokra-ajan alkamiseen on alle kahdeksan viikkoa, muodostuu varauksesta vain loppulasku.
• Valitsee luotollisen Levi-erämaksun (Tästä voit tutustua Levi-erämaksun maksutapakuvaukseen.)
Asiakas vastaa siitä, että hän tulostaa itselleen varaushetkellä kuitin, laskun, majoituskohteen kohdekuvauksen ajo-ohjeineen ja avainyhteystietoineen sekä varausehdot. Kun varaus maksetaan, asiakkaan tulee varmistua siitä, että hän maksutapahtuman jälkeen palaa takaisin oman varauksensa vahvistussivulle. Mikäli asiakas ei palaa vahvistussivulle varausta ei synny, jolloin varausohjelma ei lähetä sähköpostivahvistusta varauksesta. Levin Matkailu Oy ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta, vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Levin Matkailu Oy:n Keskusvaraamoon tilanteen korjaamiseksi. Levin Matkailu Oy ei takaa, että ko. majoituskohde on tässä vaiheessa yhä varattavissa. Mikäli majoituskohde ei ole varattavissa mahdollinen veloitettu maksu palautetaan tai asiakkaalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista majoituskohdetta.
Asiakkaan tulee olla yhteydessä majoituskohteen kohteenhoitajaan tuloajasta ja avaimista joko sähköpostilla tai soittamalla viimeistään 2 arkipäivää ennen vuokra-ajan alkamista.

Kohteenhoitajan yhteystiedot ovat varausvahvistuksessa, jonka asiakas on saanut sähköpostiinsa välittömästi online-varauksen tehtyään.

PERUUTUKSET

Peruutus on AINA tehtävä kirjallisesti (sähköpostitse, faksilla tai kirjeellä) Levin Matkailu Oy:lle.
Varaus ei peruunnu automaattisesti, jos laskun jättää maksamatta vaan asiakkaan on aina peruttava varaus kirjallisesti. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut kirjallisesti Levin Matkailu Oy:lle. Mikäli asiakas osoittaa, että kirjallinen peruutus on tehty ja lähetetty oikeaan osoitteeseen oikeana ajankohtana, hyväksytään peruutus.
Kun asiakas on varannut majoituksen aiemmin kuin 28 vrk ennen vuokrausajan alkamista
* ja asiakas peruuttaa varauksensa viimeistään 28 vrk ennen vuokra-ajan alkamista
• Palautetaan maksettu suoritus vähennettynä peruutusmaksulla 32€ ja palvelumaksulla
• Huom! Mikäli yksittäisen majoituskohteen hinta 3000€ tai enemmän, tai majoituksen kesto neljä viikkoa tai pidempi: varauksen peruuttamisesta pidätetään ennakkomaksun suuruinen summa sekä palvelumaksu.
* Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa myöhemmin kuin 28 vrk ennen vuokra-ajan alkamista, veloitetaan koko majoitushinta.
Kun asiakas on varannut majoituksen 27 – 8 vrk ennen vuokrausajan alkamista
* asiakkaan peruessa varauksensa 1 vrk:n kuluessa varauksen teosta palautetaan maksettu suoritus vähennettynä peruutusmaksulla 32€ ja palvelumaksulla.

Kun asiakas on varannut majoituksen 7– 1 vrk ennen vuokrausajan alkamista
*asiakkaan peruessa varaus veloitetaan koko majoitushinta.

Äkillisen sairauden tai perheessä tapahtuvan kuolemantapauksen tai muun matkaa estävän poikkeustilanteen varalta asiakkaan tulee varmistaa, että omat matka- ja tapaturmavakuutukset kattavat varauksen kulut, mikäli tapahtunut johtaa tarpeeseen peruuttaa varaus. Peruutuksesta tulee ilmoittaa välittömästi Levin Matkailu Oy:lle. Majoittaja noudattaa myös näissä tapauksissa yllä olevia varausehtoja.

Levi-erämaksussa Lindorff hyvittää asiakkaan luottoa vastaavalla määrällä saatuaan Levin Matkailu Oy:ltä tiedon hyväksytystä peruutuksesta tai muutoksesta. Lisätietoja Levi-erämaksun maksutapakuvauksella.

VARAUKSEN MUUTTAMINEN

Mikäli asiakas muuttaa edellä mainittujen peruutusehtojen sallimissa aikarajoissa majoituskohdetta tai majoitusajankohtaa, lisäpalveluja ja/tai henkilömäärää peritään muutosmaksu 10 e.

LEVIN MATKAILU OY:N OIKEUS PERUA VARAUS

Mikäli kyseessä on ylivoimainen este, force majeure, tai Levin Matkailu Oy:stä riippumaton este (esim. palo- tai vesivahinko), voi Levin Matkailu Oy perua varauksen. Tällöin asiakkaalla on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaisuudessaan takaisin. Levin Matkailu Oy:llä on oikeus tarvittaessa perua varaus, mikäli varausta koskevia suorituksia ei makseta ajallaan.

AVAIMEN LUOVUTUS

Ota yhteyttä kohteenhoitajaan ja sovi tuloajasta ja avaimista viimeistään 2 arkipäivää ennen vuokrausajan alkamista klo 16 mennessä. Kohteenhoitajan yhteystiedot löytyvät varauksen yhteydessä saamastasi kohdekuvauksesta tai online-varauksen varausvahvistuksesta. Avaimen saa maksutositetta vastaan. Levin Matkailulla on oikeus periä avaimen katoamisesta aiheutuneet kulut (esim. lukkojen uudelleensarjoitus ja uudet avaimet). Kohteenhoitajalla on oikeus veloittaa hinnastonsa mukainen korvaus avainten toimituksesta tms., joista ei ole sovittu etukäteen.

OLESKELU MAJOITUSKOHTEESSA

Majoituskohde on asiakkaan käytettävissä tulopäivänä klo 16 mennessä. Lähtöpäivänä luovutus on klo 11.00, ellei majoituskohteen kohdekuvauksessa toisin mainita. Majoituskohteen hintaan sisältyvät vuodevaatteet (tyynyt ja peitot), perusastiasto, vesi ja sähkö sekä wc-paperi, siivousvälineet ja -aineet. Majoituskohteen normaali lämpötila on 20 – 22 C.
Asiakas on velvollinen tutustumaan majoituskohteessa olevaan Mökkikansioon, jossa on tarkempia oleskeluun liittyviä ohjeistuksia. Oleskelun aikana tulee huomioida majoituskohteen erityispiirteet ja niihin liittyvät turvallisuustekijät.
Mikäli majoituskohteen hintaan ei sisälly tai asiakas ei ole ennakkoon varannut liinavaatteita ja pyyhkeitä (1 iso ja 1 pieni pyyhe) ja/tai lähtösiivousta, tuo hän liinavaatteet ja pyyhkeet mukanaan sekä vastaa majoituskohteen siivouksesta vuokra-aikana ja sen päättyessä. Jos liinavaatteet ja pyyhkeet tilataan alle 3 vrk ennen majoituksen alkua, lisätään niiden hintoihin +25% ja toimitusmaksu min. 30€ (ei koske majoitusvarauksia, jotka tehty alle 3 vrk majoituksen alkuun). Makuupussien käyttö on kielletty.
Mikäli vuokrausajan päättyessä ei siivousta ole suoritettu asianmukaisesti, on majoituskohteen omistajalla tai -hoitajalla oikeus periä siivousmaksu kaksinkertaisena. Vaikka lähtösiivous olisikin tilattu tai se kuuluisi hintaan, edellytetään asiakkaan luovuttavan majoituskohteen normaalin asumisen jäljiltä, eli huonekalut ja muut varusteet paikoillaan ja ehjinä, roskat vietynä sekä likaiset astiat tiskikoneessa. Levin Matkailu Oy ei vastaa huoneistossa säilytettävistä tai sinne jätetyistä asiakkaan tavaroista.
Tupakointi on ehdottomasti kielletty majoituskohteissa! Mikäli majoituskohteessa on tupakoitu, veloitamme puhdistuskulut (min. 300€). Levin Matkailu ei vastaa luvattomasta tupakoinnista tai eläinpölystä asiakkaalle aiheutuneista allergiaoireista tai muista ongelmista. Majoituskohteen kohdekuvauksessa mainittu lemmikkieläinkielto ei takaa sitä, että kohde soveltuu allergisille.
Jos majoituskohteen hintaan sisältyvät hissiliput, asiakas on velvollinen palauttamaan ne majoituskohteeseen lähtöpäivänä kello 11 mennessä. Majoituskohteen omistajalla tai hänen edustajallaan on oikeus periä hissilippujen uusimisesta aiheutuneet kulut asiakkaalta.
Kylpytynnyrin käytöstä ja sijoituksesta on sovittava etukäteen kohteenhoitajan kanssa. Käytetyistä puista ja vedestä veloitetaan lisämaksu.
Teltan, asuntoauton ja -vaunun käyttö lomahuoneiston tontilla ilman majoituskohteen omistajan lupaa on kielletty.

VAHINGOT

Asiakas on velvollinen korvaamaan vuokra-ajan aikana majoituskohteelle tai sen irtaimistolle tahallisesti tai tahattomasti aiheutuneet vahingot majoituskohteen omistajalle. Aiheutuneesta vahingosta on ilmoitettava välittömästi kohteenhoitajalle ja Levin Matkailu Oy:lle.

HÄIRIÖSTÄ TAI VAARATILANTEESTA JOHTUVA VUOKRASOPIMUKSEN PURKAMINEN

Mikäli asiakas ei majoituskohteen omistajan tai tämän edustajan antamasta huomautuksesta huolimatta lakkaa aiheuttamasta häiriötä tai vaaraa samassa tai naapurikiinteistössä oleville, on majoituskohteen omistajalla tai tämän edustajalla oikeus purkaa vuokrasuhde välittömästi. Edellä kerrotuista toimenpiteistä aiheutuneet kulut laskutetaan asiakkaalta eikä vuokraa palauteta.

HENKILÖMÄÄRÄ

Majoituskohdetta ei saa käyttää useampi henkilö kuin mitä majoituskohteen henkilömääräksi on ilmoitettu (kts. kohdekuvaus).

LEMMIKIT

Lemmikin saa tuoda vain majoituskohteeseen, jossa lemmikit ovat sallittuja. Lemmikkieläinten mukanaolosta tulee ilmoittaa varausta tehtäessä. Asiakas on velvollinen korjaamaan lemmikin jätökset pihaympäristöstä ja korvaamaan mahdolliset lemmikin majoituskohteelle tai sen irtaimistolle aiheuttamat vahingot majoituskohteen omistajalle. Mahdollisista vahingoista on ilmoitettava välittömästi kohteenhoitajalle ja Levin Matkailu Oy:lle.

HUOMAUTUKSET

Kaikki majoituskohteen varustukseen ja kuntoon liittyvät huomautukset on osoitettava välittömästi niiden aiheen ilmaannuttua suoraan kohteenhoitajalle. Mikäli asiakas ei ole vuokrausaikana ollut yhteydessä mahdollisista epäkohdista kohteenhoitajaan, hän menettää oikeuden mahdollisiin hyvityksiin. Mikäli huomautuksen kohteena olevaan asiaan ei tule tyydyttävää ratkaisua majoituskohteen vuokrausaikana, tulee huomautus lähettää kirjallisena Levin Matkailu Oy:lle viimeistään viikon kuluttua majoitusvarauksen päättymisestä. Jos asiakas ja Levin Matkailu Oy eivät pääse yhteisymmärrykseen huomautuksen käsittelyssä, voi asiakas saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
Levin Matkailu Oy ei ole velvollinen korvaamaan luonnonolosuhteista, hyönteisistä, myyristä, odottamattomista säänvaihteluista, rakennustöistä naapuritonteilla, omistajan tekemistä varustelu- tai muista muutoksista, joita ei ole ilmoitettu Levin Matkailu Oy:lle tai kolmannen osapuolen aiheuttamista ongelmista (esim. katkokset vesi-, sähkö- tai tv-verkossa) asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.
Joissakin majoituskohteissa on asiakkaalle maksuton Internet-yhteys. Internet-yhteyksissä mahdollisesti esiintyvät häiriöt tulee ilmoittaa välittömästi kohteenhoitajalle ja ne pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. Levin Matkailu Oy ei myönnä hyvityksiä majoitushinnasta mahdollisten Internet-yhteydessä esiintyvien häiriöiden tai toimimattomuuden perusteella.

LEVIN MATKAILU OY VARAA OIKEUDEN OIKAISTA HINTATIEDOISSA OLEVAT VIRHEET

Virheellinen hintatieto ei sido Levin Matkailu Oy:tä, jos hinta on niin selvästi virheellinen, että asiakkaan olisi pitänyt se ymmärtää. Tällainen tilanne on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN OIKEUSPAIKKA

Sopijapuolet pyrkivät ratkaisemaan sopimuksesta syntyneet riidat keskinäisin neuvotteluin. Mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, asiakas voi viedä asian Kuluttajariitalautakuntaan tai Lapin käräjäoikeuteen. Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
Levin Matkailu Oy ei vastaa näiden ehtojen julkaisemisen jälkeen ilmaantuneista, meistä riippumattomista muutoksista.

TERVETULOA LEVILLE JA VIIHTYISÄÄ LOMAA!

Tiedustelut ja varaukset: Levin Keskusvaraamo | +358 16 639 3300 | levi@levi.fi