Ennusteiden mukaan Levillä näkyy kohta revontulia. Suuntaa siis katseesi ylös! Ennusteen tarjoaa Sunsää.

Revontulia taivaalla

Ennusteiden mukaan Levillä näkyy kohta revontulia. Suuntaa siis katseesi ylös!
Ennusteen tarjoaa Sunsää.

Tiedote: Kittilän lentoasema on suljettu 4.-30.8.2015

24.07.15

Finavia käynnistää lentoliikennealueiden peruskorjauksen Kittilän lentoasemalla elokuussa. Kiitotieremontin aikana lentoasema on suljettu. Lentoliikenne Kittilään jatkuu jälleen 30. elokuuta.

Kittilän lentoaseman kiitotie, rullaustiet sekä asemataso päällystetään uudella asfaltilla. Samalla kiitotien päissä olevat turva-alueet kunnostetaan ja lentoaseman viemäröinnit korjataan. Maaliikennealueelle rakennetaan lisää pysäköintitilaa. Investoinnin arvo on kokonaisuudessaan yli kolme miljoonaa euroa.

Ilmainen bussiyhteys lentomatkustajille kiitotieremontin ajan

Lentomatkustajille on järjestetty päivittäinen ilmainen bussikuljetus Kittilän ja Rovaniemen välillä, kun Kittilän lentoasema on remontin takia suljettuna 4.-30.8.2015. Bussi kulkee kerran päivässä kumpaankin suuntaan.

Kittilän lentoasemalta Rovaniemelle: Finnairin lennolle AY 428 Rovaniemi-Helsinki, jonka aikataulun mukainen lähtöaika Rovaniemeltä on 13.50.

Rovaniemen lentoasemalta Kittilään: Finnairin lennolta AY 427, jonka aikataulun mukainen saapumisaika Rovaniemelle on klo 13.20.

Bussikuljetus lähtee Kittilän lentoasemalta kolme tuntia ennen lennon lähtöä eli klo 10.50. Bussi pysähtyy Kittilän matkahuollon kohdalla ja jatkaa matkaa Rovaniemen lentoasemalle. Bussi on Rovaniemen lentoasemalla noin klo 12.50. Kyyti Rovaniemeltä Kittilän lentoasemalle lähtee noin puoli tuntia lennon laskeutumisen jälkeen.

Liikennöivä yhtiö: Tilausliikenne Olli Ky, puh. 040 489 0000

Kuljetus Levi – Kittilän lentoasema – Levi
Kuljetus ajetaan vain tilauksesta: Hotelli Hullu Poro (klo 10.00) Leviraitin kautta Kylpylähotelli Levitunturiin (klo 10.05). Tilaus on tehtävä viimeistään lentoa edeltävänä päivänä. 8€/aikuinen ja 4,20€/lapsi. Varaukset: Tunturilinjat, p. 400 388 198 tai Muonion kutsuliikenne, p. 0400 180 227

Kittilän lentoaseman neuvonta: 0200 14 919 (1,18 € min + pvm)